Publikováno 3. 7. 2011 v rubrice Aktuality.

Jsme velmi vděčni autorům Manipesta, že našli odvahu a vyjádřili své pocity a dojmy po absolvování Anglické sekce Gymnázia Olomouc-Hejčín. Ačkoli se všemi body v Manipestu nemusíme zcela souhlasit, jsme rádi, že Manipesto odstartovalo vlnu diskuzí a debat o směřování školy, o úrovni vyučování odborných předmětů v angličtině, o snaživosti a zájmech studentů, zapojení absolventů a jiných tématech. Rádi bychom také zdůraznili, že Manipesto absolventům dalo jedinečnou příležitost se opět zapojit do dění na škole a bez jeho zveřejnění by se o něm žádný absolvent pravděpodobně nedozvěděl.

I když veřejná debata, kterou jsme jako asociace absolventů na škole uspořádali 27.6.2011, byla iniciována sepsáním Manipesta, Manipesto samotné nebylo hlavním tématem debaty. Pro vedení debaty jsme připravili šest okruhů, která jsme vybrali na základě příspěvků na internetové diskusi a mailů, které nám chodily na e-mail asociace. Samotná debata proběhla za přítomnosti vedení školy, profesorů a současných i bývalých studentů ve velmi pozitivní a přátelské atmosféře. Mnoho otázek mířilo přímo na vedení školy, ale i ze stran profesorů, studentů a absolventů přicházely korektní a konstruktivní příspěvky. Vedení školy se na místě zavázalo k provedení několika navrhovaných změn. Mezi ty nejpodstatnější jistě patří definování kompetencí a posílení funkce Studentské rady, návrat hudební a výtvarné výchovy mezi volitelné maturitní předměty, vyčlenění jednoho člena profesorského sboru, který bude studentům pomáhat s přihláškami na mezinárodní studijní programy a maturitním ročníkům s přihláškami na vysoké školy, především v zahraničí, nebo užší spolupráce s absolventy.

V debatě ale zazněly i ambicióznější návrhy, např. absolvování tzv. „mezinárodní maturity“ (International Baccalaureate), nebo možnost skládání Cambridgských zkoušek přímo na škole. Tyto návrhy vedení vzalo v potaz jako cíle, kterými je možno se v budoucnu zaobírat. Zápis z debaty, ve kterém se můžete blíže seznámit s tematickými okruhy, hlavními body i dalšími konkrétními návrhy, si můžete stáhnout na našich stránkách v odkazu níže.

Jsme přesvědčeni, že Gymnázium Olomouc-Hejčín a především jeho Anglická sekce je institucí zdravou a stále dosahující velmi vysoké úrovně. Ačkoli Manipesto mohlo krátkodobě způsobit poměrně negativní ohlasy u veřejnosti, už jen fakt, že se podobná debata uskutečnila, dokazuje, že gymnázium je jedinečnou institucí s velkým potenciálem, který je potřeba správně využít. Výjimečnost této události nám zároveň potvrdil i dlouholetý profesor dějepisu na Anglické sekci, profesor John Loftus Wickham, který nám sdělil, že si není vědom žádné podobné akce jak na školách v Česku, tak ani v Británii. Samotná úroveň debaty na internetu i později ve škole prokazuje, že gymnázium stále produkuje hlavně rozumné, talentované a cílevědomé studenty a absolventy a vedení školy, profesoři, studenti a absolventi jsou schopni spolu vést kultivovaný, korektní a konstruktivní dialog a pracovat společně na rozvoji školy. Velice „oduševnělý“ příspěvek absolventa Slovanského gymnázia Olomouc do debaty na stránkách Manipesta jasně ukazuje rozdíl mezi oběma institucemi.

Jako absolventi doufáme, že podobné diskuze se budou konat pravidelně, že budeme moci přispět k pozitivnímu vývoji školy a že studenti, profesoři i absolventi budou stále hrdí na to, že působí nebo působili právě na tomto gymnáziu.

Za Asociaci absolventů Gymnázia Olomouc-Hejčín,
Radim Brach, Martin Huňka a Marek Zelenka


Pokud máte zájem si Manipesto přečíst, přejděte prosím na stránky http://www.manipesto.kvalitne.cz/.

Zápis z veřejné debaty mezi vedením gymnázia, profesory, studenty a absolventy, která proběhla v pondělí 27.června 2011 v prostorách gymnázia si můžete stáhnout zde.

Sdílejte s ostatními →

Přidejte svůj komentář

Položky označené * jsou povinné.